keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Meidän iskä on parempi ku teidän iskä!

Voi hitjan vitja miks mää kirjotan näin harvoin? Mulla olis kamalasti kaikkea ajankohtaista kerrottavaa: tiputilanne, lammastilanne, pikkupuolitilanne, naimajaishommat, kasvimaahommat ja hommat.

No tänään päätin kuitenkin kirjoittaa hieman ajattomammasta aiheesta. Nimittäin eräästä erittäin tärkeästä ja pollosta tyypistä. Joko arvaatte? Vihje: kts. otsikko. JOO! hyvä aivan oikein. Iskä.
Minä luulen että meidän iskä ei ole lukenut noita lastenkasvatusoppaita ihan hirmu ajatuksella. Kun olin 14 sen mielestä mulla oli kauhea uhmaikä. Eikä se ole tainnut oikein lukea sitäkään kohtaa missä sanotaan mitä liika lelliminen tekee lapselle.
Siis siksihän musta on tullut aivan kamala riiviö koska mitä tahansa mä keksin toivoa (ja enemmänkin) iskä toteuttaa kyllä.
Meillä on iskän tekemä sauna, iskän tekemä jättisuuriterassi, iskän tekemä kompostikatos, iskän tekemä kuisti ja iskän tekemät vintin portaat ja kaivon "kansi" ja ties mitä muuta. Häihin iskä teki penkit ja tanssilattian ja ei tämä lista lopu ikinä. Äiti on iskän assistentti muutes.
Tällä hetkellä mulla on vielä pitkä lista hommia iskälle. Sen pitäis "neuvoa mulle" (=tehä mulle) pikkupuolelle takka, mökille palomuuri, nostaa navetan katto ja sitten pikku laajennus navettaan pitäs kans saada aikaseks. Sen lisäksi se on luvannut ottaa lampaat ja kanat hoitoon talveksi.
Uusia hommia keksin aina kolme sitä mukaa kun iskä käy yhden toteuttamassa. Joskus ruokapalkalla. Yleensä se tuo kyllä omat eväät.  Kuulostaa reilulta?



Ei ehkä joka kersalla oo yhtä kommeaa
likakaivon kantta
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti