lauantai 15. syyskuuta 2012

Solen skiner

Jopa syksy on mukavaa aikaa jos aurinko vaa ymmärtää paistaa.
Syksyllä ei ole itikoita. Kärpäsiä on vähän. Kukkakärpäsiä on PALJON. No ne ei ole kivoja. Oon yrittänyt myrkyttää niitä meidän keittiöstä ties millä vehkeillä ja luulen että sen vuoksi myös mun ja isännän sisuskalut on kohta melko tujusti kyllästetty. Ne pikkupirulaiset eivät vain tajua lähteä huitsin snevadaan. Kaikkiin ei tuollainen hienovarainen vihjailu tehoa... No imurin kanssa olen sitten huiskinut pitkin keittiötä mutta onpa tuokin touhua. Okei siis syksyn plussia tähän mennessä kaks ja miinuksia yks.

Mä tein tossa päivällä sitte pikku gallupin ja kysyin mikä Shakira Korven ja Iisakin mielestä on kivintä syksyssä.


Shakiran mielestä syksyssä on kivintä kun saa
ruokaa.
Se ei kans osaa muuta ajatella.

Iisakki meni ihan puihin kun kysyin siltä mikä
sen mielestä syksyssä on kivintä.


"Ehkä se on kivintä kun sillonki saa syödä.
Lempin kiusaaminen on hauskaa kans", tuumi
pojat.
 Tylsää niitten mielestä on ehkä se kun ne ei oo saanu kanapaistia moneen viikkoon vaikka kyttäävät kanalan nurkilla monta tuntia päivässä.
Ai niin ne kanat!
Joo siis meillä on niitä kanoja. Pikkutiput ei oo enää pikkutipuja, vaan teinejä. mutta vieläkään en tiijä onko ne tyttöjä vai poikia. Mä oisin halunnut niistä sellaisia kesyjä ihania lempeitä kanasia ja otin niitä aina syliin kun ne oli pieniä mutta siis sillä niitten emolla on kyllä pikkusen menny yli tuo lastensuojelu ja jollekin vihanhallintakurssille sekin pitäis varmaan laittaa. Saakeli. En minä uskaltanu sitte niihin ennää koskea.
No. Silkkikanojen puolella yks kana hautoi yhteensä 17 munaa yhdessä vaiheessa. Niitten kuoriutumisprosentti ei ollut kovin häävi. nimittäin 5,8% mun laskuopin mukaan. Eli yksi tipu sieltä syntyi. Ja luulen senkin olevan maatiainen kun heitin sinne munien sekaan pari maatiaskanojen munaa.
No äläpä mitään. Pauliina päätti sitte viime viikolla alkaa hautomaan kans. Eli oletettavissa on lisää tipusia vielä tälle syksylle.


tormakoita teinejä!

5,8%
Nämä on syksylehtiä. En ole varma
onko ne kivoja vaiko ei.

Mä oletan että tämä on Kallen mielestä tässä syksyssä
kivintä. Kun tämmönen ilmeisesti oli PAKKO saaha.
Minun mielestä tämän pelin sietää olla kivintä vielä
vuonna 2083.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti