sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Palmusunnuntaitunnelmaa

Tänä vuonna olen oikeen innostunut pääsiäisestä! Ennen se on ollut minulle melkolailla yhdentekevä juhla joka on mennyt samalla painolla kuin mitkä tahansa muutkin pyhät. Ikinä en oikein mitään koristeita oo pääsiäisenä harrastanut enkä ole tainnut juuri leipoakaan. Mämmirasian olen tainnut yleensä ostaa ja sitäkään ei viitsi syödä kuin sen yhden pikkuannoksen koko pääsiäisenä.
Nyt kuitenkin on ollut semmonen kevätpörriäinen ja tekee mieli panostaa pääsiäiseen. Alkoi harmittaa se kun aikuisena ei jotenkin jaksa enää innostua mistään erikoispäivistä. Lapsena oltiin ihan noitina ja vaikka minä koko pääsiäinen.
Tämä pääsiäisinnostus on siis esiintynyt askarteluina ja sisustusintona ja eilen vietin oikein superleipomispäivän. Leivoin korvapuusteja ja voisilmäpullia ja banaanikakkua ja kaurakeksejä ja sit tein vielä sokerimassasta erilaisia kukkia ja vähänkö se on ärsyttävää hommaa! Se töhnä vaan takertuu sormiin ja ne on niin saakelin pieniä kytystyksiä ettei mun sormet ja hermot jotenki taivu siihen hommaan. Työnsin ne valmiit kukat tuonne kaapin pohjalle enkä halua nähdä niitä vähään aikaan. Niistä ei tullut kovin hienoja. Mutta ehkä mä niitä johki torttuun työnnän silti koristeeksi.
Se pullahomma on minulle jotenkin vastenmielistä. Tai siis se on vaikeaa! Ihan hyviä niistä tuli ja vein anopillekin vähän maistiaisia mutta masensi vähän kun se oli just jo laittanu pöytään sen omatekemiä pullia jotka näytti noin sata kertaa herkullisemmilta kuin mun. :/ No mut tuumittiin että kyllä mäkin sit osaan tehä hyvää pullaa kun oon viiskymppinen.

Kuvassa kaurakeksit jotka hetkellisesti tuhosi
mun dieetin eilen. Taka-alalla lähinnä tollanen
läppä.
Meillä ei oo ehkä ikinä käynyt virpojia! En ainakaan muista. Luultavasti me ei olla oltu ikinä kotona jos niitä on käynyt. Tänään skarppasin ja olin varustautunut hyvin ja varmistin että ollaan kotona sitten kun niitä virpojia tulee. Ja kävihän niitä muutama mutta oispa hauska jos kävis vielä enemmän!
Me virvottiin pienenä aina pääsiäislauantaina ja se oli minusta jotenki kivempaa niin kun sillon oli muutenkin sellasta pääsiäisjuhlan tuntua, kokot ja kaikki. Nyt on jotenki ihan tavallinen sunnuntai ja sit virvotaan ja mennään kotiin viettämään tavallista sunnuntaita? No meille saa tulla vaikka molempina päivinä! Aion varautua myös lauantaivirpojiin!

Munat valmiina noitia varten!

Oi että kävi söpöjä pikkunoitia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti