maanantai 26. toukokuuta 2014

"Paineet skippaan! Hakunamatata!"

Mä oon aika megaonnellinen tällä hetkellä! Lopetin päivätyöt perjantaina ja aloin siis täyspäiväiseksi emännäksi. Ihanaa!
Nyt mulla pitäisi kaiken järjen mukaan olla hyvin paljon aikaa meidän maatilalle ja eläimille ja se tekee minut onnelliseksi.
Eilen tuotiin lampaat kotiin laiduntamaan ja ne oli niin hurjan onnellisia siitä ja mä olin hirveän onnellinen siitä että ne oli onnellisia. Helinän ja Kaarlon turkit oli talven jäljiltä ihan ruokottomassa kunnossa niin mä vähän saksilla trimmailin niitä, mutta pitää keksiä meidän kerintäkoneeseen jostain uudet terät niin otan sit niiltä kokonaan koltut pois.
Mä en ole ikinä hoitanut lampaiden sorkkia. Voi minua. Oon vain ollut niin taunokki etten ole tajunnut. No eilen sit tehtiin Kaarlolle ja Helinälle myös manikyyrit ja pedikyyrit ja nyt niitten kynnet pitäis olla suht jossakin kunnossa. Aika huonoiksi ne olikin kyllä mennyt!
Karitsat siis eivät joutuneet eilen vielä mun kauneushoitolaan, mutta jahka nämä säät tästä paranevat (viikon helleaallon jälkeen tänään tulee vettä ja on kylmä) niin mä otan ja pesasen Tuulikin ja Tahvon turkit ja sit ne keritään ja tehdään kynsihuolto kans. Kivvaaa jeee kun on aikaa hoitaa niitä!
Ainiin. Mä ehkä silti luulen että Tahvo onkin tyttö... Ainakin se pissaa aika neitimäisesti...

Sit vielä pari tähän asiaan kuulumatonta kuvaa:

Tais olla tiistai viime viikolla kun yhtäkkiä iski hurja myrsky ja
ukonilma. Meidän maitokoppi köpsähti nokalleen!

Ja ei. Ei tänäkään vuonna mun kylvämät taimet selvinneet
pihalle asti. Viimeinen niitti nille oli mun Helsingin reissu.
Ilmeisesti mun puutarhurini ei kastellut niitä kovin aktiivisesti
No siis taimitarha kutsuu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti